Spring til indhold
ForsideMød osMedarbejdere og teams

Team Bib­li­o­teks­sy­stem og In­for­ma­tions­res­sour­cer

Teamets primære arbejdsområder omfatter udvælgelse og anskaffelse af bøger, artikler, tidsskrifter m.m., som gøres tilgængelige for Aalborg Universitets studerende og ansatte til brug i uddannelse og forskning. Derudover serviceres private brugere i kraft af vores rolle som offentligt bibliotek.

Teamet arbejder målrettet med at skaffe relevant information og viden til bibliotekets brugere ved hjælp af den nyeste teknologi. De primære arbejdsopgaver inkluderer:

  • Administration af bibliotekssystemet
  • Indkøb og anskaffelser; herunder fjernlån
  • Licensadministration
  • Fagreference
eamets posterpræsentation ved Åbent Hus-arrangement den 31. oktober 2024
Teamets posterpræsentation ved Åbent Hus-arrangement den 31. oktober 2024.

Sammen med Team Informationskompetence og Team Værtskab udgør de tre teams arbejdsopgaver og funktionerne, der er knyttet vores biblioteksvirksomhed. De understøtter dermed studerende og ansatte ved Aalborg Universitet med pejling efter akademisk dannelse og praksis, rum og værtskab samt ressourcer og platforme.

Teamet

Leder for teamet