Team Informationskompetence
Teamets primære arbejdsområder omfatter udvikling og afholdelse af læringsaktiviteter, der styrker og udvikler de studerendes informationskompetence. Derudover servicerer, rådgiver og underviser teamet forskere og andre AAU-ansatte i deres informationspraksis og vidensopnåelse. Typiske opgaver inkluderer:
- Metoder og brug af teknologi til informationssøgning
- Reviews og dokumenterede søgninger
- Referencehåndtering
- Copyright og plagiering
Teamet arbejder også med integration af AI-værktøjer i den akademiske og administrative praksis for både studerende og ansatte på AAU.

Sammen med Team Bibliotekssystem og Informationsressourcer og Team Værtskab udgør de tre teams arbejdsopgaver og funktionerne, der er knyttet vores biblioteksvirksomhed. De understøtter dermed studerende og ansatte ved Aalborg Universitet med pejling efter akademisk dannelse og praksis, rum og værtskab samt ressourcer og platforme.
Medarbejdere i Team Informationskompetence
Leder for Team Informationskompetence